
اینتگریشن
اولین گام برای استفاده از ابزار مارکتینگ اتومیشن یونکسو، اینتگریشن است. در ویدئوی زیر اینتگریشن را آموزش داده ایم.
گزارشگیری
برای اینکه از ابزار مارکتینگ اتومیشن بیشترین بهره را ببرید باید به صورت تکراری و حتی روزانه گزارشات بخشهای مختلف را بررسی کنید. با بررسی گزارشات و آنالیز آنها باید کمپینهای خود را بهینه کنید. یکی از قسمتهای اصلی ابزار مارکتینگ اتومیشن یونکسو، بخش گزارشات هست که در این ویدئو آنرا آموزش میدهیم.
پلتفرم دادهی یونکسو (Data Platform)
پلتفرم داده جایی است که تمامی دادههای بزینس شما در آنجا به صورت متمرکز ذخیره میشود. دادهها شامل کاربران، محصولات، تعاملات کاربران با محصولات و … است. در ویدئوی زیر این بخش را آموزش میدهیم.
آموزش سگمنتیشن در مارکتینگ اتومیشن یونکسو
سگمنتیشن در ابزار مارکتینگ اتومیشن یونکسو بر اساس تعدادی قوائد و شروط پیاده سازی میشود. همینجا و در ابتدای توضیحات بیان کنم که دستیار هوشمند ما از این قوائد مطلع هست و به راحتی میتوانید از دستیار کمک بگیرید تا سگمنتیشن خود را پیاده سازی کنید.
سگمنتیشن یونکسو بسیار حرفهای و قدرتمند است و هرگونه سگمنتیشن را میتواند شامل شود.
به منظور سگمنت کردن کاربران در پلتفرم از یک الگو بهره برده ایم. الگو متشکل از یک یا چند شرط است. الگوی کلی به این شکل است:
{
"cond1": [],
"cond2": [],
"cond3": [],
"exp": "cond1 or (cond2 and cond3)"
}
شروط بر روی فیلدهای کاربر “on”: “user” یا رخدادهای کاربر “on”: “event” یا تگ های کاربر “on”: “tag” اعمال میشوند.
همچنین “on”: “!event” یعنی آن ایونت را نداشته باشد و “on”: “!tag” یعنی آن تگ را نداشته باشد.
وقتی بخواهیم دنباله ای از شروطی را برای یک کاربر بررسی کنیم همگی باید در یک آرایه cond قرار بگیرد.
قست exp بیانگر ترکیب شروط تعریف شده است که می تواند ترکیبی از cond های تعریف شده، and، or و پرانتزگذاری تشکیل شود.
برای زمان از عبارت هایی شبیه “gte”: “7da” استفاده شده است. ابتدا یک عدد سپس یک حرف ( m برای دقیقه، h برای ساعت، d برای روز و x برای ماه) و نهایتا حرف a یعنی ago. مثلا 7da یعنی هفت روز قبل
مثال: کاربرانی که در1 تا 2 روز گذشته محصولی را دیدهاند اما در 2 روز گذشته خرید نداشته اند و تگ firstPurchase را ندارند و city آنها شیراز است و ایمیل دارند اما موبایل ندارند یا کاربرانی که تگ firstPurchase را دارند اما تگ secondPurchase را ندارند.
{
"cond1": [
{
"on": "event",
"condition": {
"name": "itemView",
"time": {
"$gte": "2da",
"$lte": "1da"
}
}
},
{
"on": "!event",
"condition": {
"name": "purchaseComplete",
"time": {
"$gte": "2da"
}
}
},
{
"on": "user",
"condition": {
"city": "شیراز",
"email": {
"$exists": true,
"$ne": ""
},
"mobile": {
"$exists": false
}
}
},
{
"on": "!tag",
"condition": {
"name": "firstPurchase"
}
}
],
"cond2": [
{
"on": "tag",
"condition": {
"name": "firstPurchase"
}
},
{
"on": "!tag",
"condition": {
"name": "secondPurchase"
}
}
],
"exp": "cond1 or cond2"
}
چند مثال دیگر رو میزنیم تا بیشتر متوجه بشوید. در این مثال کاربرانی را سگمنت میکنیم که محصولی را در یک تا دو ساعت گذشته به سبد خرید خود اضاف کرده اند اما در این دو ساعت خریدشان را نهایی نکرده اند و موبایل یا وبپوش دارند و تگ cartRecoveryTag را ندارند.
{
"cond1": [
{
"on": "event",
"condition": {
"name": "itemAddToCart",
"time": {
"$gte": "2ha",
"$lte": "1ha"
}
}
},
{
"on": "!event",
"condition": {
"name": "purchaseComplete",
"time": {
"$gte": "2ha"
}
}
},
{
"on": "user",
"condition": {
"$or": [
{
"mobile": {
"$exists": true,
"$ne": ""
}
},
{
"webPushTokens": {
"$ne": []
}
}
]
}
},
{
"on": "!tag",
"condition": {
"name": "cartRecoveryTag"
}
}
],
"exp": "cond1"
}
ویدئوی آموزشی زیر نحوهی ساخت و استفاده از سگمنت را در ابزار مارکتینگ اتومیشن یونکسو آموزش میدهد.
ابزار تعامل با کاربر Engagement
ابزاری کاربردی جهت ساخت ویجت، فرم و … به صورت low code و drag & drop
ورکفلوساز یونکسو
ابزار ساخت ورکفلو در پلتفرم یونکسو فوق العاده قدرتمند هست. چراکه توانایی کار با نودهای مارکتینگی و اتومیشنی وجود دارد. میتوان ورکفلوها رو تست و دیباگ کرد. برای هر تغییر نیاز به ساخت یک ورکفلوی جدید نیست. میشه خطا رو تشخیص داد و برای ادمین پیغام ناسب ارسال کرد. میشه اجراهای قبلی رو مشاهده و بررسی کرد و … در ادامه به صورت گام به گام نودهای مختلف و نحوهی کار با ورکفلوساز یونکسو رو برای شما توضیح خواهیم داد.
نودهای شروع کنندهی ورکفلو
نودهایی که یک ورکفلو رو شروع به اجرا میکنه در ویدئوی زیر توضیح داده شده است.