در این مقاله خواهید آموخت
ایمیل های سبد خرید رها شده بخش مهمی از استراتژی بازاریابی هستند، به خصوص اگر به صورت جدی به فکر افزایش فروش هستید. شما میتوانید با ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده برای خریدارانی که سبد خریدشان را رها کرده و خرید خود را تکمیل نکردهاند، کاربران را مجدد به پروسهی خرید برگردانید و به مشتری تبدیل کنید.
ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده، ایمیلی است که برای کاربرانی که در انتهای قیف فروش قرار داشتهاند (یعنی در مرحلهی تسویه حساب) اما سفارش خود را به دلایل مختلفی نیمه کاره رها کردهاند، ارسال میشود تا آنها را تشویق به بازگشت و تکمیل سفارش خرید خود کنند. ایمیلهای بازیابی سبد خرید رها شده میتوانند با خروج خریداران از صفحه نهایی تسویهحساب، قرار دادن یک کالا در سبد خرید خود، یا کنار گذاشتن فرآیند خرید در هر نقطه ایجاد شوند.
اگر تصور شما بر این است که تمام کاربرانی که سفارششان را نیمه تمام رها کردهاند را از دست داده اید، سخت در اشتباه هستید. مشتریان به دلایل مختلف ممکن است از صفحه تسویه حساب خارج شوند و اگر یکی از این دلایل مربوط به زمانبندی یا عدم اعتماد به شما باشد، ایمیلهای بازیابی میتوانند به شما کمک کنند تا در نهایت تعداد زیادی از آنها را برگردانده و به مشتری تبدیل کنید.
اما از چه نوع ابزارهایی می توانید برای ارسال ایمیل های بازیابی سبد خرید رها شده استفاده کنید؟ شما به چه چیزهایی نیاز دارید:
ابزار مارکتینگ اتومیشین (اتوماسیون بازاریابی): ابتدا، شما به یک نرم افزار مارکتینگ اتومیشین نیاز دارید که بتواند تشخیص دهد که کاربران چه زمانی سبد خرید خود را رها می کنند. اکثر این ابزارها توانایی اتصال به یک سرویس دهندهی ارسال ایمیل را دارند و میتوانند ایمیل های زمانبندی شده را ارسال نمایند.
داشتن وبسایت برای کسب و کارتان ضروری است و نیاز است تا داده های رفتاری کاربران شما بر روی سایت به پلتفرم داده کاربران (Customer data Platform – CDP) ارسال گردد که در ابزارهای مارکتینگ اتومیشن وجود دارد.
ایمیل پروایدر: برای ارسال ایمیل به یک پروایدر ایمیل نیاز دارید تا از طریق آن ایمیل ها به مخاطب ارسال گردد. البته مهم است که پروایدر شما ایمیل ها را به صندوق دریافت ارسال کند و در اسپم قرار نگیرد.
نیروی انسانی متخصص و باتجربه: به منظور بهره بردن از مزایای ایمیل مارکتینگ و مارکتینگ اتومیشن شما به یک نیروی انسانی متخصص و باتجربه نیاز دارید که گاها یافتن چنین فردی کار سختی خواهد بود. تیم نوین مارکتینگ با سالها تجربه در زمینهی مارکتینگ اتومیشن و ایمیل مارکتینگ میتواند شما را در رسیدن به اهداف بازاریابی کمک کند.
هنگامی که موارد فوق را در اختیار داشته باشید، می توانید از الگوهای ایمیل بازیابی سبد خرید استفاده کنید.
الگوهای ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده
برای ساخت ایمیلهای بازیابی سبد خرید رها شدهی خود، میتوانید قالبهایی را در هر ابزار بازاریابی ایمیلی پیدا کنید. ابزارهایی مانند مارکتینگ اتومیشنِ نوین مارکتینگ، BeeFree یا HubSpot الگوهایی برای کمک به شما برای شروعِ ایمیل مارکتینگِ سبد رها شده در اختیارتان قرار خواهند گذاشت. برای مثال، میتوانید از یک الگوی پیش ساخته استفاده کنید، اما پیام، تصاویر و طراحی خود را سفارشی کنید. در اینجا یک الگوی نمونه از مجموعه الگوهای آمادهی نوین مارکتینگ را مشاهده میکنید:
|
ارسال پیام در ایمیلهای بازیابی سبد خرید رهاشده نسبتاً ساده است. در زیر یک طرح کلی از ساختار اصلی آورده شده است:
-
- عنوان جذاب
- متن مقدمه
-
اقلام باقی مانده در سبد خرید
- پیشنهاد یا تخفیف
- دکمه ادامه تسویه حساب یا درخواست اقدام (CTA)
- نقد و بررسی یا تاییدات اجتماعی
- متن پایانی
اگرچه که ارسال تنها یک ایمیل بازیابی سبد رها شده میتواند مفید واقع شود، اما داشتن یک کمپین اتوماتیک بازیابی سبدهای رهاشده بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود و نرخ تبدیل بالاتری را منجر خواهد شد. استفاده از کانال های ارسال مختلف مانند اس ام اس، وب پوش، اپ پوش و … میتواند تاچپوینت شما با کاربرانتان را افزایش داده و در ذهن آنها ماندگارتر شوید. اما هدف اصلی این مقاله پرداختن به کانال ایمیلی است.
دنباله ایمیلهای سبد رهاشده
اتومیشن جرنی بازیابی سبدهای رهاشده توسط ارسال ایمیل میتواند از الگوی زیر پیروی کند. اگرچه که هر کسب و کار با توجه به پرسونای کاربران میتواند الگوی متفاوتی داشته باشد.
- ایمیل 1: یادآوری سبد خرید (چند ساعت پس از رها شدن سبد خرید ارسال شود)
- ایمیل 2: پیگیری (چند روز بعد ارسال شود)
- ایمیل 3: تخفیف تبلیغاتی (چند روز بعد از ایمیل دوم ارسال شود)
ارسال دنبالهای از ایمیل ها خیلی بهتر از ارسال تنها یک ایمیل برای بازیابی سبد خرید رها شده جواب خواهد داد.
جردن پریتیکین (Jordan Pritikin)، مدیر تیم بازاریابی ایمیل و رشد هاباسپات، میگوید: «وقتی در حال نوشتن یک ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده هستید، شخصیسازی کلید اصلی است. محصول یا خدماتی که رها شده است، چیست؟ پیشنهاد با ارزشی که کاربر را متقاعد میکند تا به تکمیل سفارش رها شده برگردد، چیست؟ چرا کاربران در ابتدا از خرید منصرف شدند، شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به رفع این دلایل توجه داشته باشید. هرچه ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده شخصیتر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر است» حال، بیایید نگاهی به بهترین نمونههایی بیندازیم که موفق بودهاند. در ابتدا به چند ایمیل خارجی و سپس به چند ایمیل داخلی میپردازیم.
نمونههای موفقی از ایمیل بازیابی سبد رها شده خارجی
1- Prose
عنوان: فرمول شما به روز است
“ایمیل بالا توسط شرکت مراقبت از مو Prose پس از اینکه سایت را قبل از تکمیل خرید خود ترک کردم برای من ارسال شد. این ایمیل چندین نکتهی مثبت را در خود دارد. اول اینکه از یک عنوان جذاب (“موهای عالی پیش رو”) به عنوان یادآوری دوستانه برای بازدید مجدد استفاده میکند.
این ایمیل دارای یک CTA فریبنده نیز است که مردم را به “روتین خود را بسازید” تشویق می کند و از تخفیف خرید همراه با لحن دوستانه و گرافیک تمیز، برای جذب بهتر استفاده می کند. این ایمیل بسیار متقاعد کننده است.
از چه چیز این ایمیل لذت بردیم:
“روتین خود را بسازید ” CTA یکتا و مطابق با برند است، تجربهی شخصیسازی مشتری را که از زمان اولین بازدید از وبسایت شروع شده بوده، ادامه میدهد. در هنگام ایجاد ایمیلهای سبد خرید رها شده، سعی کنید براساس برند تثبیت شدهی خود در ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه تلاش کنید.
2- نوشیدنی Loot
عنوان: نوشیدنیت خورده نشه

ایمیل بازیابی سبد خرید رها شدهی نوشیدنی Loot، از کپی رایتینگ منحصر به فرد و جذاب استفاده می کند تا مشتریان را برای تکمیل خرید خود جلب کند. آنها لیستی از دلایل خرید نوشیدنی معروف خود را ارائه می دهند، به سوالات متداول پاسخ می دهند و از طراحی تمیز برای جلب نظر شما به CTA استفاده می کنند. مشتری در این ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده تمام اطلاعاتی را که ممکن است برای تکمیل یک خرید به آن نیاز داشته باشد را دارد.
از چه چیز این ایمیل لذت بردیم:
یکی از دلایلی که ما این ایمیل را دوست داریم این است که این ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده بر اطلاع رسانی به گیرنده تمرکز دارد، نه فقط ایجاد خرید. این تاکتیک برای افزایش اعتماد و در عین حال تقویت صدای هوشمندانه برند Loot به خوبی کار می کند. بسته به نوع محصولی که می فروشید، ایمیل های بازیابی سبد خرید رها شده شما باید شامل هر دو نوع ترغیب به خرید و اطلاع رسانی باشد.
3- Peel
عنوان: هنوز بهش فکر می کنی؟
بهترین عنصر ایمیل بازیابی سبد خرید رها شدهی پیل، پیشنهاد ارسال رایگان است. این موضوع نه تنها مشتریان را تشویق میکند تا آنچه در سبد خریدشان است بخرند، بلکه انگیزه ای برای خریداران برای افزودن اقلام بیشتر به سبد خرید خود و تکمیل تسویه حساب ایجاد می کنند. طرح بندی کلاسیک و موثر برای ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده، متن مقدمه، موارد موجود در سبد خرید، CTA، سوالات و پاورقی همگی به درستی در این ایمیل استفاده شده اند.
حالا چه چیزی توی این ایمیل جذاب بود؟
“peel از متنی استفاده کرده که برای خریداران فوریت ایجاد می کند، مانند “زیاد منتظر نمانید!” و “امروز سفارش دهید!”
اما آنها این متن را به صورت عنوان اصلی درج نمی کنند، و تعادل درستی بین اتفاقی (“هنوز به آن فکر می کنی؟” و فوری ایجاد می کنند.
4- Away
عنوان: به فروشگاه برگرد: یک چمدان بزرگتر
کوتاه، شیرین، و به جا، زبان تجاری چمدان Away یک ایمیل بازیابی سبد خرید رهاشده دارد که به مشتریان اجازه می دهد خرید خود را همچنان تکمیل کنند. متن مقدمه (“موجود در انبار”)، CTA ” (اکنون خرید کنید”). مزایا (“ارسال رایگان برای سفارش های بیش از 100 دلار”، “بازگشت رایگان”)، و متن پایانی که مسیرهای ناوبری بیشتری را ارائه می دهد (“آیتم های جدید”، “چمدان ها” و غیره).
با این ایمیل، مشتریان با اطلاعات اضافی منحرف نخواهند شد و روی اقدامی که Away میخواهد – تکمیل خرید – تمرکز خواهند کرد.
توی این ایمیل چه چیزی جذاب بود:
Away نه تنها کاربران سبد رها شده را ترغیب به خرید یک محصول رها شده میکند، بلکه این امکان را نیز فراهم میکند که به دنبال خرید اقلام جدید و دیگر دستهها بگردند. بر اساس اینکه کاربران به کدام لینک کلیک کنند، حتماً در نهایت به صفحه تسویه حساب خواهند رفت. هنگام افزودن لینکها به ایمیلهای خود، اطمینان حاصل کنید که در نهایت به خرید هدایت میشوند.
Dyson. 5
عنوان: اقلام در سبد خرید شما در dyson.com
در این مثال، Dyson چندین کار را به خوبی انجام می دهد:
- آنها از متن واضحی استفاده می کنند که خواندن آن مفید و سرگرم کننده است. به عنوان مثال، “هیچ چیز از دست نمی رود” و “ما محتوا را ذخیره کردیم” به مشتری اجازه می دهد تا بداند که Dyson می خواهد مفید باشد.
- آنها تصویری از محصول را درج می کنند و کالاهایی را که هنوز در سبد خرید مشتری است فهرست می کنند.
- آنها احساس فوریت را اضافه می کنند. متن “سبد خرید شما رزرو شد، اما پیشنهاد فقط برای مدت زمان محدود است” در مورد این خرید احساس اهمیت ایجاد می کند.
این ایمیل شامل دو دکمه CTA است. این به مشتریان تلفن همراه امکان می دهد حتی در هنگام حرکت به پایین دکمه CTA شناور را ببینند. این دکمه ها انجام خرید خود را در هر نقطه تماس آسان می کند.
به طور کلی، این ایمیل شامل عناصر مناسب است، در حالی که طراحی شیک و تمیزی را به نمایش می گذارد که خواندن آن را آسان می کند.
دایسون با یکی از ترسهای رایج خریداران آنلاین بازی میکند: ازدست دادن آیتمهای سبدخرید و فراموش کردن هدفشان برای خرید. این ممکن است باعث شود گیرنده احساس کند قبل از اینکه همه چیز را از دست بدهند باید خرید خود را تکمیل کنند. برطرف کردن مشکل کاربر، گاهی محرکی قویتر از دادن مزیت است. هنگام ایجاد ایمیلهای رهاشده، ممکن است از یک ترفند روانشناختی مشابه استفاده کنید.
بهترین روش های ایمیلی بازیابی سبد خرید رهاشده
چه یک ایمیل بازیابی سبد رها شده بفرستید چه یک کمپین کامل اجرا کنید، چند روش عالی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی یک ایمیل سبد خرید رها شده در نظر داشته باشید. مثلا:
-
زمان بندی صحیح
در عرض چند ساعت پس از اینکه مشتری سبد خرید خود را رها کرد، ایمیلهای بازیابی سبد خرید خود را ارسال کنید. به این دلیل که مشتری شما ممکن است مدت کوتاهی پس از ترک سایت همچنان بخواهد خرید کند. یک یادآوری به موقع میتواند توجه آنها را دوباره جلب کند و به آنها کمک کند خرید خود را تکمیل کنند.
حداقل، مطمئن شوید که اولین ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده را ظرف 24 ساعت ارسال می کنید. با این حال، مهم است که بررسی کنید مشتریان شما چه زمانی به آن ایمیل واکنش نشان می دهند. برای اطمینان از انتخاب زمان مناسب برای مشتریان:
رفتار مشتری را تحلیل کنید
از ابزارهایی مانند Google Analytics یا hotjar برای آگاهی از رفتار مشتری استفاده کنید. از معیارهایی مانند:
-
- چقدر زمان را در وب سایت شما صرف می کنند
- زمانهای معمول رها شدن سبد خرید
- ساعات اوج تعامل
این داده ها می توانند به شما در انتخاب بهترین زمان برای ارسال ایمیل کمک کنند.
زمان های مختلف ارسال را تست کنید
به گفته SalesCycle، ارسال ایمیل 1 ساعت، 24 ساعت و 72 ساعت پس از رها شدن سبد خرید می تواند اثربخشی ایمیل شما را تا 30 درصد افزایش دهد. به این دلیل که به شما سه فرصت برای ارتباط با آن مشتری می دهد.
همچنین ممکن است بخواهید زمان های خاصی از روز یا روزهای هفته را آزمایش کنید. اگر ارسال را بیش از حد به تاخیر بیاندازید ممکن است مشتری علاقه خود را از دست بدهد یا محصول را از جای دیگری تهیه کند. اما اگر در زمان نامناسبی نیز «ارسال» کنید، ممکن است مشتری شما احساس ناراحتی کند یا ایمیل شما را نادیده بگیرد.
از رصد رفتاری برای زمان بندی استفاده کنید
از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی برای ساخت workflow های اتوماتیک و استارت آن workflow به محض اینکه رفتارهای خاص مشتری رصد شد استفاده کنید.
به عنوان مثال، این ایمیل Discogs طراحی فانتزی ندارد، اما به صاحب این سبد خرید رها شده میفهماند که کالای موجود در سبد خرید خود را از دست داده است. در همان زمان، یک لینک سریع برای یافتن دوباره آن محصول و تکمیل خرید ارائه می دهد.
شخصی سازی، شخصی سازی، شخصی سازی
شخصیسازی ایمیلهای بازیابی سبد خرید تا اطلاعات بهروز واقعی به مشتری ارسال شود، مانند
نام مشتری: استفاده از نام مشتری در ایمیل برای شخصیسازی
آیتمهای مورد علاقه: اگر مشتری آیتمهای خاصی را در سبد خرید داشته باشد، اشاره به آنها و ارائه پیشنهادات مرتبط.
وضعیت موجودی: اگر تعداد محدودیتی برای موجودی محصولات وجود داشته باشد، اعلام وضعیت موجودی.
پیشنهادات مرتبط: بر اساس تاریخچه خرید یا محصولات مشابه، ارائه پیشنهاداتی که ممکن است مشتری را جلب کند.
با این کار، ایمیلهای شما بهترین تاثیر را در جلب توجه مشتریان و افزایش احتمال تکمیل خرید خواهند داشت.
این شخصیسازی ممکن است آنها را متقاعد کند که ادامه دهند و خرید را تکمیل کنند، زیرا قبلاً با افزودن آنها به سبد خرید ابراز علاقه کردهاند. و همچنین یادآور اقلام خاصی است که ممکن است هنوز بخواهند بخرند.
همانطور که دنباله های ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده خود را شخصی می کنید، چند ابزار و نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
از دسته بندی مشتری برای هدف قرار دادن مشتریان استفاده کنید
در حالی که ممکن است نتوانید ایمیل های منحصر به فردی را برای هر مشتری ارسال کنید، دسته بندی های مفید مشتریان می توانند به شما در ایجاد ایمیل های شخصی کمک کنند.
دسته بندی مشتریان میتواند بر اساس موقعیت مکانی، سابقه خرید، رفتار و موارد دیگر باشد. این دستهبندیها به شما این امکان را میدهند که ایمیلهای شخصیسازی شده را بر اساس نیازها و ترجیحات گروههای خاص از مشتریان ارسال کنید.
ایجاد پیشنهادات شخصی
هنگامی که دسته بندی ها و ابزارهای لازم برای سفارشیسازی ایمیلهای خود را در اختیار دارید، به دقت در مورد محتوای ایمیل سبد خرید خود فکر کنید.
پیشنهادات خاصی را برای مشتریان ایجاد کنید. تخفیف ها، حمل و نقل رایگان و تبلیغات با زمان محدود ممکن است برای هر کسی جذاب باشد. اما این تاکتیک ها اگر با علایق و نیازهای مشتری همسو باشند موثرتر خواهند بود.
در حالت ایدهآل، پیشنهادات شما باید به خریدهای گذشته، سبد رها شده، یا مشکلات، مانند این مثال از ThredUp اشاره داشته باشد:
یک CTA برای از سرگیری خرید اضافه کنید
ایمیل بازیابی سبد خرید رها شدهی شما باید مشتریان را تشویق کند که خرید خود را تکمیل کنند. برای مثال، CTA ممکن است چیزی شبیه “اکنون بخرید” یا “سفارش را از سر بگیرید.” باشد.
ایجاد یک CTA که مستقیماً آنها را به تسویهحساب میبرد، در وقت مشتریان شما صرفهجویی میکند. همچنین بررسی اقلام آنها را آسان میکند و آنها را تشویق به تکمیل خرید میکند.
برای ایجاد یک CTA موثر در ایمیل سبد خرید رها شده موارد زیر را در نظر بگیرید:
افزودن یک ارزش افزوده مشخص
ایمیل شما باید هر ارزش اضافی را که مشتری شما با تکمیل خرید به دست می آورد را برجسته کند. این موارد را در ابتدای ایمیل خود قرار دهید تا آنها را تشویق کنید تا سفارش خود را تکمیل کنند، مانند پیشنهاد زیر از شرکت Full Leaf.
ایجاد فوریت یا کمبود
برای ایجاد حس فوریت در CTA خود، به تعداد یا زمان محدود اشاره کنید. این کار به مشتری شما دلیل قانع کننده ای برای اقدام می دهد.
CTA خود را برای موبایل نیز مناسب کنید
بر اساس تحقیقات HubSpot در سال 2021، 41 درصد از بازدیدهای ایمیل از دستگاه های تلفن همراه است.
بنابراین، ایده خوبی است که ایمیلهای بازیابی سبد خرید خود را برای تلفن همراه بهینه کنید. برای تعامل آسان با تلفن همراه، مطمئن شوید که دکمههای CTA به راحتی قابل مشاهده و کلیک هستند. برای بهبود تجربه تلفن همراه، تعداد کلیکها را از CTA تا تکمیل پرداخت کاهش دهید
به کپی رایتینگ خود توجه کنید
متن مورد استفاده در ایمیل باید سریع، مختصر و قانع کننده باشد. کپی رایتینگ عالی متنی است که کاربر را برای تکمیل خرید خود ترغیب کند. باید دوستانه باشد و صدای برند شما را منعکس کند. کپی رایتینگ می تواند تاثیر زیادی بر رها شدن سبد خرید داشته باشد اگر:
خواندنش آسان باشد
متن شما باید سریع به اصل مطلب برسه و خواندن آن آسان باشد. متن را به پاراگراف های کوتاه یا بالت دار تقسیم کنید تا بهتر خوانده شود.
همچنین طراحی جذاب برای ایمیل بازیابی سبد میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. تصاویر باید جذاب و هیجانانگیز باشند، اما همراستا با پیام ایمیل باشد. تصاویر محصولات رها شده میتواند بسیار موثر در بازگشت کاربر باشد، مانند این ایمیل سبد خرید از کلمبیا:”
تمرکز بر نقاط درد – مشکلات- مشتری
مهم است که متن را مختصر بنویسید، اما باید راه حل های مرتبط با نقاط درد مشتری خاص را ارائه دهید. همانطور که ارزش و مزایا را برجسته می کنید، مطمئن شوید که چگونه این خرید یک مشکل را از کاربر حل می کند یا یک نیاز را برآورده می کند، را نیز نشان می دهید.
موضوع فریبنده
موضوع شما باید آنقدر جالب باشد که مردم را وادار به باز کردن ایمیل کند. به عنوان مثال، استفاده از چیزی مانند تخفیفی، سؤال میتواند مشتری را به اندازه کافی مجذوب کند که بر روی ایمیل دریافتی در صندوق دریافت کلیک کند. اگر میخواهید یک پیشنهاد تبلیغاتی اضافه کنید، موضوع شما میتواند چیزی شبیه به «۲۰٪ تخفیف برای همه خریدها» باشد.
بومی سازی
اگر کسب و کار شما در مناطق خاصی فعالیت می کند، در مورد نگارش موضوع به شیوه و زبان محلی فکر کنید. بومی سازی می تواند یک ارتباط قوی ایجاد کند.
ایجاد فوریت
پیشنهادات محدود مانند “پیشنهاد با زمان محدود” یا “فقط 2 عدد موجود در انبار” را مستقیماً به عنوان موضوع خود اضافه کنید. این می تواند مشتریان شما را برای باز کردن ایمیل و اقدام سریع ترغیب کند.
عنوان: آخرین روز با 15٪ تخفیف برای سفارش شما
“
کنجکاو کردن
از عناوینی برای ایمیل رها شده استفاده کنید که با سؤالات، زبان متفاوت یا جملات غافلگیرکننده کنجکاوی را برمی انگیزد. به عنوان مثال، «نمی توانید تصمیم بگیرید؟ نگران نباشید، ما سبد خرید را برای شما رزرو کرده ایم.”
عناوین جذاب موضوع را تست کنید
نوشتن عناوین جذاب برای موضوع سخت است، اما میتوانید از ابزارهایی مانند تست عنوان ایمیل CoSchedule یا SendCheckIt کمک بگیرید. این ابزارهای رایگان به شما کمک میکنند تا عناوین قویتری برای باز کردن ایمیل و تبدیلهای بیشتر بنویسید.
از تاییدات اجتماعی استفاده کنید
میتوانید از نظرات، UGC و تاییدات اجتماعی برای تقویت برندسازی ایمیل خود استفاده کنید. این تاکتیک همچنین میتواند اشتیاق به محصولات رها شدهای که مشتریان در سبد خرید خود رها کردهاند را افزایش دهد.
ارائه شواهد از تجربیات و نظرات مشتریان
بازخورد مشتری، تصاویر، نظرات، یا توصیفات را در ایمیل خود اضافه کنید. اینکار می تواند به شما کمک کند علاقه، اعتماد و اعتبار ایجاد کند. همچنین می تواند نگرانی های مشتری شما در مورد تکمیل خرید خود را برطرف کند. ابزارهایی مانند HubSpot، Yotpo، یا Trustpilot می تواند به شما در جمع آوری و مدیریت نظرات مشتریان کمک کند.
افزودن تاییدات اجتماعی کارشناسان یا اینفلونسرهای حوزهی فعالیت شما
افزودن نقلقولها یا تاییدیههای منابع معتبر به ایمیلهای سبد خرید رها شده بسیار تاثیرگذار خواهند بود. این نظرات معتبر میتواند تصمیم مشتری برای تکمیل خرید خود را تحت تاثیر قرار دهد.
محتوای تولید شده توسط کاربر
محتوای تولید شده توسط کاربر ممکن است شامل عکسها، ویدئوها یا پستهای شبکههای اجتماعی مشتری باشد. اگر مشتریان شما تجربه خود را با محصولات شما به نمایش میگذارند، راهی برای اضافه کردن آن به ایمیل خود بیابید تا فوریت و اعتبار را اضافه کنید. ابزارهایی مانند TINT یا Social Native میتوانند به شما کمک می کند UGC را جمع آوری و مدیریت کنید.
به این مثال در رابطه با بکارگیری محتوای تولید شده توسط کاربران نگاه کنید:
تست A/B ایمیل خود را انجام دهید تا بدانید چه چیزی موثرتر است
بدون شک، رویکردهای مختلفی برای ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده وجود دارد. ما پیشنهاد می کنیم تست A/B انواع مختلف را انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است. مهم است که بدانید آیا آنها ایمیل های شخصی سازی شده را ترجیح می دهند؟ تخفیف یا متن صمیمانه؟.”
عناصر مختلف ایمیل را تست کنید
در ایمیلهای بازیابی سبد خرید خود در مکانهای متفاوت از انواع تاییدات اجتماعی و تجربیات و نظرات مختلف استفاده کنید و تست A/B بگیرید. یا، انواع ایمیلها را با متن کوتاهتر یا طولانیتر، بالتها یا پاراگرافها یا چندرسانهای مانند ویدیوها یا GIFها امتحان کنید.
همچنین میتوانید تست A/B برای مکان و پیام CTA خود در ایمیلهای بازیابی سبد خرید رها شدهتان انجام دهید. رنگها، اندازهها و متن دکمهها را برای بهینهسازی CTA برای افزایش نرخ کلیک تست کنید.
از ابزارهای تست ایمیل حداکثر استفاده را ببرید
در برخی از مارکتینگ اتومیشن ها مثل اتومیشن مارکتینگ نوین مارکتینگ ویژگی وجود دارد که ترافیک را تقسیم میکند. از این ابزار برای تست A/B ایمیل های خود حتما استفاده کنید.
نتایج تست خود را تجزیه و تحلیل کنید
فقط تست های A/B را اجرا نکنید و با اولین برداشت خود نتیجه را اجرا کنید. به جای آن، تغییرات و نتایج آزمون را تجزیه و تحلیل کنید. سپس تاثیر آن را بر شاخص های عملکرد کلیدی ایمیل خود بسنجید، مانند:”
-
- نرخ بازکردن
- نرخ کلیک
- نرخ تبدیل
- تاثیر بر دسته بندی های مختلف مخاطب یا شخصیت های خریدار
سپس، از تحلیل خود برای اصلاح استراتژی ایمیل بازیابی سبد خرید رها شدهی خود استفاده کنید.
“نکتهی مهم: برای نتایج مفید تست A/B، هر بار فقط یک قسمت از الگوی ایمیل بازیابی سبد خرید رها شده خود را تست کنید. به عنوان مثال، اگر همزمان عنوان CTA و تصویر ایمیل خود را تست کنید، به نتیجهی مفیدی دست نخواهید یافت چرا که نمیتوانید بفهمید کدام تغییر تاثیر گذار بوده است.
هرگونه سوال در رابطه با ایمیل بازیابی سبد خرید رهاشده دارید را در پایین همین مقاله از ما بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.